Näkyvyys The Bachelor ohjelman avulla
Kuvaaja: Terhi Tuovinen

The Bachelor – näkyvyydestä myyntiin digimarkkinoinnilla

Mitä teimme:

Amerikkalais-reality The Bachelor (globaali levikki  yli 200 maata) kuvattiin Rovaniemellä ja Saariselällä syystalvella 2016. Jaksot esitettiin Yhdysvalloissa  helmi-maaliskuussa 2017, jolloin kohdensimme omaa digimarkkinointiamme sarjan katsojille  sekä toteutimme some-kampanjan, jolla ohjasimme katsojia www.lapland.fi verkkopalveluumme. Laskeutumissivustolle tuotimme The Bachelor inspired -matkapaketit sekä tuoretta, sarjaan linkittyvää, Lapin matkailualueiden omaleimaista ”Romantic tip” artikkelisisältöä. Osana laskeutumissivua järjestimme kilpailun, jonka avulla keräsimme profiloitua asiakasrekisteriä yhteistä sähköpostimarkkinointia varten. Kampanjan jälkeen teimme uudelleenmarkkinointia suoraan kumppaniyritystemme Bachelor inspired –paketteihin sekä kohdennettua sähköpostimarkkinointia Lapista romanttisena matkakohteena kiinnostuneille.

Mitä saavutettiin:

Tavoitteena oli  brändätä Lappi uusilla markkinoilla romanttisena, ympärivuotisena matkakohteena ja rakentaa kiinnostusta Lapin matkailutarjontaan sekä ohjata myyntiä kumppaniyritystemme Bachelor inspired -paketteihin. Sarja toimi ansaitun median tavoin ja  yli 5 miljoonaa romantiikan nälkäistä katsojaa amerikassa koki Lapin rakkauden tyyssijana. Ansaittu media? Jaksojen yhteydessä loimme digimarkkinnoinnilla tietoisuutta Lapista, tavoittaen yli  kymmenen miljoonaa ihmistä Googlen ja Twitterin kautta.  The Bacheloriin liittyvät, Lappia koskevat  Google haut kasvoivat USAssa  yli 1000% kampanjan aikana.  Verkkosivuillamme vierailut kasvoivat yli 290% ja saimme lähes 5000 Lapista kiinnostunutta asiakasrekisteriimme.

Reaktiivinen some-tekeminen onnistui luomaan kustannustehokasta tietoisuutta ja positiivista mielikuvaa Lapista matkailukohteena. Lapin matkailun läsnäolo Twitterissä #thebachelor -keskusteluissa ja mainontana otettiin myös todella positiivisesti vastaan. USA:n Bachelor-yleisössä on nyt rakennettu tietoisuus ja kiinnostus Lappia kohtaan. Kiinnostuksen kääntäminen kaupaksi tehdään jatkuvalla pitkäjänteisellä tekemisellä mentäessä kohti seuraavia sesonkeja.

Lue miten The Bachelorin  kuvausryhmä koki Lapin.