Remixing Lapland -video vangitsi katsojansa

Sound of Lapland -hankkeessa tuotettiin perinteisestä matkailumarkkinoinnin kuvastosta poikkeava kampanja, jolla haluttiin muistuttaa kohderyhmiä Lapin talven vetovoimatekijöistä luovalla tavalla. Tavoitteena oli myös, että sisällöt sopivat matkustustilanteen nopeisiin muutoksiin ja toimivat riippumatta siitä, onko matkustaminen Lappiin mahdollista vai ei.

Mitä teimme: Remixing Lapland -visuaalinen ilme, sekä Remixing Lapland -kappale ja sosiaalisen median filter 

Remixing Lapland -visuaalinen ilme perustui Lapin matkailuelämyksen eri osa-alueisiin, kuumasta kylmään ja rauhasta yhteisöllisyyteen.  Erottuvassa ilmeessä Lapin talven vastakohtia yhdistettiin kaleidoskoopin tavoin ja kampanjan videossa tarinaa kuljetettiin talven elämyksiä esitellen. Kampanjan mainonnan kuvissa nostettiin vastakohtien lisäksi myös vetovoimatuotteita samaan ilmeeseen sopivalla tyylillä. Video ja kuvat jaettiin kumppaneille ristiinjulkaisuna ja alkuperäisinä tiedostoina.

Remixing Lapland -kappale ja samalla videon ääniraita on toteutettu Lapland Sound Collection -äänikirjaston äänistä miksaten. Kappale on julkaistu Spotifyssa.

Remixing Lapland -filter julkaistiin Instagram- ja Facebook-tarinoissa käytettäväksi. Filterin avulla jokainen voi luoda oman remiksin joko yhdistelemällä oman kuvan filterissä olevaan pohjaan tai miksaamalla oman kuvan kaleidoskooppiefektillä.

Kampanja julkaistiin sosiaalisen median ja Googlen kanavissa sekä mainoksena että orgaanisesti. Kampanja aika oli 23.10.-9.12.2020. Kampanjan PR-jakelukumppanina toimi Business Finland.

Kampanjan visuaalisen ilmeen ja kappaleen tuotti Flatlight Creative House.

Mitä saavutettiin:

  • Remixing Lapland -mainonta tavoitti sosiaalisessa mediassa yli 10,3 miljoonaa henkilöä
  • Kampanjan sisällöt saivat Googlen alustoilla yli 1,3 miljoonaa näyttökertaa ja yli 160 000 katselua
  • Filter on saanut yli 9000 näyttökertaa ja sitä on joulukuun 2020 loppuun mennessä käytetty yli 220 kertaa
  • Kappale julkaistiin Spotifyssa 8.12. ja joulukuun loppuun mennessä sitä on striimattu yli 490 kertaa
  • Remixing Lapland -kampanjaan liittyvien PR-sisältöjen potentiaalinen tavoittavuus oli yli 16, 5 miljoonaa henkilöä
  • Kampanjaan liittyvä matkan suunnittelua eteenpäin vievä sivusto Remix Your Lapland sai kampanjan aikana 30 000 sivukävijää

Remixing Lapland -kampanjan markkinoinnin budjetti oli 30 000 euroa.

Kampanja oli osa Sound of Lapland -hanketta ja markkinointikokonaisuutta. Kokonaisuudessa on aiemmin toteutettu vaikuttajaretriitti sekä yhteistyö laulaja-lauluntekijä Carly Rae Jepsenin kanssa. Aiempien ilmiömarkkinoinnin kampanjoiden tuloksista voit lukea lisää täältä.

Sound of Lapland -hankketta rahoittaa Lapin liitto Euroopan aluekehitysrahastosta (EAKR). Hankkeen toteutusaika on 1.3.2019-31.5.2021.