House of Lapland Lapin digitaalinen markkinointikumppanuus
Kuvaaja: Terhi Tuovinen

8 syytä liittyä mukaan

House of Lapland huolehtii Lapin alueellisesta viestinnästä ja markkinoinnista. Lapissa toimivat yritykset ja yhteisöt voivat osallistua toimintaan erilaisten kumppanuusohjelmien kautta. Kumppanit näkyvät Lapin yhteismarkkinoinnissa ja ovat mukana siellä, missä tapahtuu. Kun liityt mukaan kumppanuusohjelmiimme, saat muun muassa kaiken tämän:

Olet rakentamassa vetovoimaista ja kilpailukykyistä Lappia

Ohjelmissamme on yksi yhteinen tavoite: luoda kasvua. Kumppanina olet vaikuttamassa siihen, että Lappi on yhä kiinnostavampi ja vetovoimaisempi matkakohde, asuinpaikka, kuvauslokaatio ja arktinen bisnesympäristö. Vain yhdessä voimme vaikutta siihen, että matkailu kasvaa kestävästi, yrityksillä on osaavaa työvoimaa, täällä kuvataan yhä enemmän ja suurempia elokuva-, tv- ja mainostuotantoja ja että Lapin bisnesmahdollisuudet tunnetaan ja että niihin on helppo tarttua. Vuonna 2019 viestimme sai yli 600 miljoonaa katselukertaa. Markkinoinnin tuoman näkyvyyden arvo oli varovaisesti arvioituna yli 10 miljoonaa euroa.

Uusia kontakteja, asiakkuuksia ja osaajia

House of Laplandin ohjelmien jäsenet hyötyvät Lapin yhteismarkkinoinnista ensimmäisten joukossa. Olet eturivissä, kun tuotannot etsivät yhteistyökumppaneita, toimittajat jutunaiheita, vaikuttajat vierailukohteita ja muuttajat unelmiensa asuinpaikkaa tai uutta uraa Lapissa. Osaamisesi, ratkaisusi, työpaikkasi tai tonttitarjontasi tavoittaa niistä kiinnostuneet yhteismarkkinoinnin kautta.

Vaikuttava verkosto

Kumppaninamme saat täyden hyödyn verkostoistamme, sillä voit osallistua rajoituksetta sinua parhaiten palveleviin ohjelmiin ja tapahtumiin. Tapahtumissa tapaat näkijät ja tekijät, osallistut keskusteluun ja yhteisten haasteiden ratkaisemiseen muiden vaikuttajien ja päättäjien kanssa.

Digitaalista näkyvyyttä

Pääset hyötymään House of Laplandin digitaalisen markkinoinnin ja viestinnän kokonaisuudesta: kanavista, jotka tavoittavat kohderyhmät ja työkaluista, jotka tavoittavat maailman mediat. Suosimme kumppaneitamme digitaalisissa kanavisamme, kuten verkkosivullamme, www.lapland.fi, ja eri kohderyhmiä palvelevissa uutiskirjeissä sekä mediaviestinnässä. Huomioimme kumppanit myös yhteistyöprojekteissa ja kampanjoissa, joissa tuotamme sisältöä yhteistyötahojemme, kuten esimerkiksi kiinalaisen mobiilimaksujätin Alipayn kanavissa (c/o ePassi Oy).

Facebook

Instagram

Twitter

LinkedIn

Youtube

Pinterest

Weibo

WeChat

  • WeChat ID: OnlyInLapland

Maailman mediat ulottuvillasi

Jakelemme mediatiedotteita kohdennetusti kansainvälisen tiedotejakelun kautta, seuraamme tiedotteen läpimenoa ja raportoimme tuloksista. Tiedotejakelumme tavoittaa lähes 2 miljoonaa toimittajaa ja mediaa globaalisti, mukaan lukien kotimaiset mediat.

Huomioimme kumppanit Lappiin tulevien mediavierailujen aikana ja pyrimme sisällyttämään vierailuohjelmiin käyntejä kumppaniyrityksissä, suosimme kumppaneidemme sisältöjä myös mediatiedotteissamme.

Esimerkkejä mediaviestintämme kansainvälisistä läpimenoista:

  • Sallan autohuutokauppa -uutinen n. 400 miljoonaa lukijaa.
  • Revontulivahti-uutinen n. 250 miljoona lukijaa.
  • Joulupukin matkaan lähtö -uutinen n. 160 miljoonaa lukijaa.

Markkinointimateriaaleja

Saat käyttöösi laadukkaita markkinointimateriaaleja upeista kuvista videoihin ja infograafeihin. Päivitämme Lapin materiaalipankkia jatkuvasti ja pyrimme huomioimaan kumppaneiden tarpeet, kun hankimme tai tuotamme uutta sisältöä.

Uutta osaamista, asiakastietoa ja riskien hallintaa

Kumppaneilla on mahdollisuus päivittää osaamistaan valmennuksissa, joita tuotamme itse tai huolella valittujen yhteistyökumppaneiden avulla.  Esimerkiksi Kiina-ohjelman China Excellence -valmennuksissa käsiteltiin Kiinan markkinoilla toimimiseen liittyvien riskien hallintaa ja Film Friendly-ohjelman valmennuksissa opittiin ymmärtämään erilaisten tuotantojen tarpeita entistä paremmin ja markkinoinnin valmennuksissamme perehdytään markkinoinnin kehittämiseen.

Tukikohta Kiinassa

Mikäli Kiinan kauppa on agendallasi, voit tarvittaessa hyödyntää virtuaalitoimistoamme Shanghaissa. Fin-Chi Innovaatiokeskuksen palvelut ovat kauttamme myös kummppaneidemme hyödynnettävissä.

 

Liity mukaan tai kysy lisää  Sanna Tarssanen, toimitusjohtaja, 040 861 11 49, sanna.tarssanen@houseoflapland.fi.