House of Lapland, mediaviestintä

Mediaviestinnällä globaalia ansaittua näkyvyyttä

Mitä teimme:

Laadimme ja jakelimme tiedotteet kansainvälisen mediajakelun kautta aiheista, joiden arveltiin kiinnostavan kansainvälisesti. Kerroimme Sallassa järjestetystä, turvapaikanhakijoilta rajalle jääneiden autojen huutokaupasta, avoinna olevasta revontulivahdin työpaikasta sekä joulupukin matkaanlähdöstä.

Mitä saavutettiin:

Autohuutokauppa -uutinen tavoitti 400 miljoonaa ihmistä englanninkielisten medioiden kautta, revontulivahti 250 miljoonaa sekä joulupukin matkaanlähtö 160 miljoonaa.

Revontulivahti-uutinen ajoittui samaan yhteyteen kun uutinen uudesta, suorasta Lontoo-Rovaniemi -lentoyhteydestä julkistettiin. Erikoisesta työpaikasta ja sen myötä revontulien ihailusta raportoitiin kaikissa keskeisissä brittimedioissa. Näin pystyimme nostamaan uuden reitin kiinnostavuutta. Työpaikkaan tuli tuhansia hakemuksia, Uutta Seelantia ja Singaporea myöten.