Sound of Lapland, Scapes

SCAPES -albumi löysi yleisönsä

Sound of Lapland -konseptissa tuotettu SCAPES-kokonaisuus tuo Lapin markkinointiin ääniä ja inspiroivia videoita.

Mitä teimme: SCAPES -albumi sekä ääni- ja videokirjasto 

SCAPES -albumi sisältää kahdeksan meditatiivista äänimaisemaa sekä 360 -tekniikalla kuvatua videota. Lapin äänistä toteutettiin myös Lapland Sound Collection -äänikirjasto, jonka ääniraidat ovat vapaasti creative commons -lisesenssillä eri tahojen hyödynnettävissä.  Kappaleet ja videokirjasto löytyvät kokonaisuudessaan esittelyjen kera Lapland.fi/Scapes -sivuilta. SCAPES-albumi julkaistiin myös Spotifyssa. Kampanjassa olivat mukana myös Visit Finland ja Finnair.  Albumin julkaisutilaisuus järjestettiin Los Angelesissa yhteistyössä Visit Finlandin kanssa. Tilaisuuteen oli kutsuttu median ja viihdeteollisuuden edustajia.

Albumin kansainvälisessä yleisössä herättämiä reaktioita voit katsoa tästä Los Angelesin kaduilla kuvatusta videosta.  

Kumppanimme Flatlight Creative House vastaasi kokonaisuuden toteutuksesta ja jätti SCAPES – albumin ehdolle Vuoden Huiput -kilpailuun.

 

Mitä saavutettiin: 

  • SCAPES -albumia oli vuoden 2019 loppuun mennessä kuunneltu ja katseltu Only in Lapland -kanavissa yli 219 000 kertaa.  
  • SCAPES -albumin markkinointi näkyi yhteensä yli 11,9 miljoonaa kertaa vuoden 2019 aikana. 
  • Yhdysvalloissa 12 % ja Iso-Britanniassa 7 % (25-44 -vuotiaista matkailijoista, n=1000) muistaa varmuudella nähneensä SCAPES-kampanjan. 
  • Albumin julkaisuun liittyvien PR-sisältöjen potentiaalinen tavoittavuus oli 175 miljoonaa henkilöä. 
  • SCAPES valittiin Suomen parhaita luovia töitä palkitsevan Vuoden Huiput -kisan finaaliin ”Ääni” ja ”Kokemuksellinen muotoilu” -kategorioissa. 

 

SCAPES-albumin markkinoinnin budjetti oli 23 800 e

Kampanja oli osa Sound of Lapland -markkinointikokonaisuutta, johon kuuluivat myös Vaikuttajaretriitti sekä yhteistyö pop tähti Carly Rae Jepsenin kanssa. Lue lisää kampanjan vaikutuksista täältä.