work in lapland
Kuvaaja: Harri Tarvainen

Work in Lapland – kampanjalla vietiin Lapin sesonkityöpaikat maailmalle

Mitä teimme:

Toteutimme heinä-syyskuun 2018 aikana kansainvälisille osaajille suunnatun digitaalisen markkinointikampanjan yhteistyössä TE-palveluiden kanssa. Kampanjan tavoitteena oli inspiroida kohderyhmiä kiinnostumaan Lapista työ- ja asuinpaikkana sekä osallistumaan Work in Lapland –rekrytointitapahtumaan ja hakemaan matkailualan sesonkityöpaikkoja.

Kampanja toteutettiin kaksi vaiheisena Facebook- ja Instagram-kanavissa. Kampanja kohdistettiin aiemmin tunnistamallemme kansainväliselle kohderyhmälle. Kohdemaina olivat Espanja, Italia, Portugali, Kreikka, Kroatia ja Romania.

Mitä saavutettiin:

  • Tavoitimme kampanjalla 2,4 milj. sosiaalisen median käyttäjää ja viestit Lapin sesonkitöistä saivat 5,8 milj. katselukertaa.
  • Kampanjan ensimmäisessä vaiheessa kävijät ohjattiin lapland.fi-sivuston Live & Work -osion artikkeleihin, kuten ”Top Eight Reasons to Work in Lapland for the Winter”. Artikkeleissa olleista linkeistä noin 4 000 kävijää löysi tiensä Lapin alueen avoimiin työpaikkoihin Opteamin, TE-palveluiden ja Lapland Staffin sivustoille.
  • Kampanjan toisessa vaiheessa aiemmin sisältöjä lukeneille markkinoitiin suoraan EURES-verkoston järjestämää virtuaalista Work in Lapland -tapahtumaa, johon kampanjan kautta saapui yli 7500 kävijää. Yhteensä Work in Lapland -tapahtumassa oli 1 700 rekisteröitynyttä työnhakijaa tavoittelemassa 480 työtehtävää.
  • Tiedote Lapin matkailualan sesonkityöpaikoista tavoitti 200 milj. ihmistä kansainvälisten medioiden kautta mm. Euroopassa, Australiassa ja USA:ssa.