Crane hook
Kuvaaja: Lapland Material Bank, Marianne Kamula

Business Lapland -ohjelma

Lappi tunnetaan maailmalla parhaiten matkakohteena, mutta kiinnostus pohjoista liiketoimintaympäristöä kohtaan on kasvussa. Arktisella alueella työskentely ja potentiaalin hyödyntäminen edellyttää erityisosaamista vaativissa luonnonolosuhteissa sekä herkässä luonnonympäristössä toimimiseen sekä riskien hallintaan. Tälle osaamiselle on maailmalla yhä enemmän kysyntää.

Lapissa on kansainvälisestikin merkittävää bisnespotentialia eri toimialoilla: matkailussa, biotaloudessa, teollisuudessa, kaivosalalla sekä tutkimuksessa, kehityksessä ja testauksessa.  Potentiaalin hyödyntämiseksi tarvitaan yrityksiä, kumppaneita ja pääomia myös maakunnan ulkopuolelta.

Business Lapland – ohjelman tavoitteena on herättää kiinnostusta Lapin liiketoiminta- ja investointimahdollisuuksia kohtaan sekä varmistaa, että Lapin bisnesmahdollisuudet tunnetaan keskeisillä toimialoilla, ja että niihin on helppo tarttua. Kohderyhmämme on yrityselämän päättäjät ja vaikuttajat kotimaassa, Keski-Euroopassa sekä lähialueella Ruotsissa ja Norjassa.

Toteutamme jatkuvaa, kohdennettua digitaalista markkinointia ja kampanjoita Business Lapland markkinointibrändin pohjalta.

Katso lisää Business Lapland –verkkopalvelustamme  sekä Business Laplandin sosiaalisen median kanavissa Twitterissä ja LinkedInissä.

Vuonna 2020 Business Lapland -elinkeinomarkkinoinnin viesti näkyi 5,7 miljoona kertaa kotimaassa ja kansainvälisesti. Verkkopalvelustamme lisätietoja etsi yli 33 000 henkilöä, aineistoja ladattiin 1 250 kertaa, ja eteenpäin kuntien ja kumppaneiden sivuille ohjasimme 1700 kiinnostunutta. Henkilökohtaisesti palvelimme 11 Lapin liiketoiminta- ja investointikohteista kiinnostunutta.

Voit tutustua ohjelman tuloksiin tarkemmin alla.

Lisätietoja: ohjelmapäällikkö Hanna Baas, hanna.baas@houseoflapland.fi, 040 485 9877