Ketterä tarttuminen ajankohtaisiin ilmiöihin sitoutti somessa

Mitä teimme:
​Uutinen Donald Trumpin ja Kim Jong-Unin tulevasta tapahtumasta oli hyvä tilaisuus päästä kokeilemaan, miten rohkea idea toimii Lappi-viestimme läpi saamisessa globaalisti. Rohkeaa viestintää jatkettiin Only in Lapland -kanavissa kahdella muulla päivityksellä, joissa puhuteltiin maailman rikkaimmaksi mieheksi valittua Jeff Bezosta sekä Suomen valintaa maailman onnellisimmaksi maaksi kritisoinutta Jeremy Clarcksonia. Tavoitteena viestiä Lapista stressittömänä vyöhykkeenä, missä voi löytää rahan ja materian sijaan todellista rauhaa ja hyvinvointia. Kampanjan ideasta ja toteutuksesta vastasi kumppanimme SEK.

Mitä saavutettiin:

  • Yhteensä 4 postauksen sarja Only in Lapland –kanavissa tavoitti yli 160 000 ihmistä orgaanisesti hyvällä sitoutumisasteella.
  • Trump&Kim Jong Un meeting -postaukset ylsivät yli 10% sitoutumisasteeseen. Sen huomioi myös Ads of the World -blogi.