Lapin työpaikat ja asunnot kiinnostivat yleisöä

Haasteena puutteelliset mielikuvat työ- ja asuntotarjonnasta

Lapin osaaja- ja asukasmarkkinoinnissa haasteeksi on tunnistettu puutteelliset mielikuvat Lapin työ – ja uramahdollisuuksista sekä asuntotarjonnasta.

Mitä teimme?

Uudistimme Löydä paikkasi Lapista – verkkopalvelun, niin että palvelu tuo yhdellä silmäyksellä esille Lapin avoimet työpaikat toimialoittain ja sekä vapaiden asuntojen tilanteen kunnittain.

Palvelu mahdollistaa avoimien työpaikkojen tarkastelun toimialoittain ja kunnittain sekä vapaiden asuntojen, niin omistus- kuin vuokra-asuntojen etsimisen haluamastaan kunnasta.

Itselle ja perheelle kiinnostavat työpaikat ja asunnot on mahdollista tallentaa omalle suunnitelmalle tallennettavaksi ja jaettavaksi eteenpäin.

Tulokset

Palvelun lanseeraus toteutettiin toukokuussa ja sitä markkinoitiin digitaalisissa kanavissa touko-syyskuun aikana. Markkinointikanavia olivat Facebook ja Instagram sekä Googlen mainosverkosto. Kampanjan kohderyhmänä oli potentiaalinen muuttajakohderyhmä, joka on kooltaan noin 900 000, 25-45 vuotiasta suomalaista. Kampanjan mainosbudjetti oli 33 000€.

Kampanjointi onnistui hienosti. Kampanja tavoitti noin 70% kohderyhmästä, yhteensä lähes 650 000 potentiaalista muuttajaa. Kampanjointi tavoitti kohderyhmän hyvin ja jokainen kohderyhmäläinen kohtasi mainontaa keskimäärin noin 9 kertaa kampanjajakson aikana.

Kampanjan vastaanotto oli postiivinen ja se keräsikin yli 500 positiivista kommenttia sosiaalisen median eri kanavissa.

Lokakuun loppuun mennessä Löydä paikkasi Lapista verkkosivulla on vierailtu noin 72 000 kertaa. Sivusto toimi myös hyvin, keskimäärin sivustolla vierailija käy 2-3 sivulla ja viettää sivustolla yli 2 minuuttia.

62% käyttäjistä oli Uudeltamaalta ja 10 % Pirkanmaalta, 7% Pohjois-Pohjanmaalta. Puolet vierailijoista olivat iältään 25- 44 vuotiaita.

Toimialoista eniten kiinnostivat sosiaali- ja terveysala sekä teollisuus- ja teknologian alat. Lapin kunnista eniten kiinnostivat Inari, Enontekiö, Kolari, Kittilä, Kemijärvi, Muonio ja Savukoski.

Verkkosivu-uudistuksen toteutti Geniem Oy. Palvelu-uudistuksen konseptoinnista ja markkinoinnin toteutuksesta vastasi House of Lapland.

Kysy lisää: Kysy lisää: toimitusjohtaja Sanna Tarssanen, 040 861 1149, sanna.tarssanen@houseoflapland.fi

 

Kampanja toteutettiin osana Talent Boost-Lapin osaajamarkkinointi – hanketta. Hankkeen kokonaisrahoitus on 508 160 €, josta 75 % (381 120 €) rahoitetaan Euroopan aluekehitysrahaston (EAKR) varoista. Hankkeen toteuttamisaika on 1.3.2018 – 31.8.2020.

Kuva: Terhi Tuovinen