Töihin Lappiin -kampanja tavoitti kohdeyhmänsä

Uusien asukkaiden ja talenttien houkuttelua jatkettiin Lapin osaaja- ja asukasmarkkinoinnissa. Kampanjalla pyrittiin vaikuttamaan puutteelisiin mielikuviin Lapin työ- ja uramahdollisuuksista sekä saamaan aiemmin tunnistettuja kohderyhmiä kiinnostumaan Lapista työ- ja asuinpaikkana.

Mitä teimme?

Facebook -mainoskarusellin Lapin avoimista työpaikoista. Nostimme karusellissa esille kunnittain avoimia työpaikkoja eri toimialoilta. Linkit ohjautuivat Löydä paikkasi Lapista -kuntakorteille, josta pystyy helposti selaamaan kuntakohtaisesti Lapin avoimia työpaikkoja.

Tulokset

Kampanja käynnistettiin toukokuussa 2021 ja sitä markkinointiin digitaalisissa kanavissa koko toukokuun ajan. Markkinointikanavina olivat Facebook ja Instagram. Kampanjan kohderyhmänä oli Etelä-Suomessa asuvat potentiaaliset Lappiin muuttajat, mikä on kooltaan noin 900 000, 25-45 –vuotiasta suomalaista. Kampanjan mainosbudjetti oli 4800 €.

Kampanja tavoitti 392 767 potentiaalista Lappiin muuttajaa eli lähes 45 % kohderyhmästä. Mainosnäyttöjä kertyi yhteensä 1 664 076 eli kampanja tavoitti kohderyhmän hyvin ja jokainen kohderyhmä kohtasi mainontaa keskimäärin noin neljä kertaa kampanjajakson aikana.

Kampanjan kautta Löydä paikkasi Lapista -kuntakorteilla vierailtiin yhteensä 2 168 kertaa. Sivustolla viivyttiin hyvin: keskimäärin sivustolla vierailija kävi 1-2 sivulla ja vietti aikaa sivustolla yli 1,5 minuuttia.

Vierailijoista 50 % oli Uudeltamaalta, 15 % Pirkanmaalta ja 11 % Lounais-Suomesta.

Kampanjan suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi House of Lapland.

Kysy lisää: toimitusjohtaja Sanna Tarssanen, 040 861 1149, sanna.tarssanen@houseoflapland.fi

Kampanja toteutettiin osana Talent Attraction Lapland – hanketta (EAKR)