Summer in Lapland
Kuvaaja: Eeva Mäkinen | Lapland Material Bank

Only in Lapland - Lapin matkailumarkkinointi

Lapin matkailu on kasvanut viime vuosina vahvasti. Vuonna 2020 koronapandemia pysäytti kansainvälisen matkailun ja toimiala on myös Lapissa uusien haasteiden edessä. Kansainvälinen kiinnostus ja kysyntä on toimialan elpymisen edellytys.

Lapin yhteisen matkailumarkkinoinnin tavoitteena on tukea matkailuelinkeinon toipumista koronakriisistä kasvattamalla kansainvälistä matkailukysyntää Lappia kohtaan valituilla kuluttajamarkkinoilla ja kohderyhmissä.

Kumppaneinamme ovat Lapin alueellisten markkinointiorganisaatioiden ja kuntien lisäksi Finnair, Finavia, Metsähallitus sekä Visit Finland.

Toteutamme jatkuvaa, kohdennettua digitaalista markkinointia ja kampanjoita @Onlyinlapland – kanavissa. Tuotamme asiakastietoa kumppaneidemme käyttöön ja kehitämme matkailumarkkinointia Lapissa edelleen.

Katso lisää matkailumarkkinoinnin Lapland.fi -sivustolta sekä @Onlyinlapland – sosiaalisen median kanavista Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä.

Vuonna 2019 Only in Lapland – matkailumarkkinointiviesti nähtiin globaalisti yli 430 miljoonaa kertaa ja kiinnostus matkustaa Lappiin kasvoi merkittävästi erityisesti Isossa-Britanniassa ja USAssa. Voit tutustua ohjelman tuloksiin tarkemmin alla.

Lisätietoja:
ohjelmapäällikkö Salla-Mari Koistinen, salla-mari.koistinen@houseoflapland.fi, 040 044 9365.

Lue lisää ohjelmaan liittyvistä aiheista