Lapin sesonkityöt herättivät laajaa kiinnostusta

Töihin Lappiin -kampanja sai jatkoa, kun House of Lapland tarttui toimialakohtaiseen työvoimapulaan toteuttamalla kampanjan Lapin alueen avoimista sesonkityöpaikoista ravintola- ja matkailualalla. Kampanjan avulla pyrittiin tuomaan esille Lapin monipuolista sesonkityötarjontaa sekä auttamaan alan elpymistä koronan jäljiltä.

Mitä teimme?

Kampanja toteutettiin samanaikaisesti Lapin sekä Varinais-Suomen TE-toimistojen järjestämän virtuaalisen rekrytointitapahtuman Back to Business – töitä tunturissa ja saaristossa kanssa. Teimme Facebook-mainoskarusellin Lapin avoimista sesonkityöpaikoista, jonka avulla tuotiin esille kunnittain avoimia sesonkityöpaikkoja. Sesonkityöskentelystä kertovan sisällön sekä mainoskuvasarjan avulla inspiroimme kohderyhmäläisiä Mun Lapin somekanavissa. Linkit ohjautuivat House of Laplandin sesonkityöskentelystä kertovalle sivulle, joista ohjasimme käyttäjät avoimien sesonkityöpaikkojen äärelle.

Tulokset

Kampanja toteutettiin syyskuussa 2021. Markkinointikanavina olivat Facebook ja Instagram. Kampanjan kohderyhmänä oli ravintola- ja matkailualan töistä kiinnostuneet suomalaiset, pl. Lappi. Kohderyhmän koko on noin 1,3 miljoonaa. Kampanjan budjetti oli 5 000 €.

Tavoitimme kampanjan avulla 410 831 potentiaalista työntekijää. Mainosnäyttöjä kertyi yli 2 miljoonaa. Kampanjalla tavoitimme kohderyhmän erinomaisesti ja jokainen kohderyhmäläinen kohtasi mainontaa keskimäärin 4,8 kertaa kampanjajakson aikana.

Kampanjan kautta House of Laplandin sesonkitöistä kertovalla sivulla vierailtiin yhteensä 9 555 kertaa. Keskimäärin sivustolla vierailija kävi 2,8 sivulla ja vietti aikaa sivustolla melkein 3 minuuttia.

Sesonkityöt selvästi kiinnostivat kohderyhmäläisiä, minkä vuoksi myös Mun Lappi: Elämää Lapissa Facebook-ryhmä sai noin 150 uutta jäsentä/viikko kampanjajakson aikana.

Kampanjan suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi House of Lapland.

Kysy lisää: toimitusjohtaja Sanna Tarssanen, 040 861 1149, sanna.tarssanen@houseoflapland.fi

Kampanja toteutettiin osana Talent Attraction Lapland – hanketta (EAKR)